Mixed, Gather and Share

Here's the story of my life...

Thursday, October 13, 2011

Jangan Nafikan :)


Assalamualaikum semua
Lama dah tak post kat blog nieyh
Naik rindu aku .. :)
Hari nieyh post best sked


Sebab post hari nieyh berlainan dengan post2 sebelom nieyh

Tadi waktu dalam kereta, mak aku amik aku kat sekolah
Dalam kereta, aku dok main tempat pencucuh rokok 
Takdak keja besa rr, then suddenly terkena jari mak aku


Mak aku kalau marah, lain macam sikit .. huhu :)

Mak aku dok bising kat aku dalam keta, mood aku pun mulalah tak baik, mulalah bengang and marah
Sampai rumah, aku hempas pintu keta mak aku
Mulalah mak aku mengamuk kat aku, aku un mulalah mengamuk 
Memang tak patut aku buat macam tu, tapi pasal tu aku tak sedar



Lepas tu, aku naik atas dengan mak aku
Dalam lif, aku dok bising ja kat aku, aku un diam ja
Sampai rumah, aku masuk bilik aku hempas pintu bilik aku
Then mak aku dok bising2 agy kat aku, aku tak tahan so aku menjawab balik ..


Haha nieyh bukan mata aku tau ! :D

Lepas tu mak aku belah dah lama bising kat aku, aku pun mula terfikir balik apa yang aku dah buat kat mak aku ..
Mulalah rasa nak nangis, air mata dok keluar banyak 
Then kemas2 bilik, mak aku masuk bilik aku 
Dia kata 'Dah buat salah, bukan nak mintak maaf dengan mama'.
Lepas tu aku mintak maaf kat mak aku, dia peluk aku
Time tu memang tak boleh tahan air mata, sebak rasa hati nieyh
Aku pun menangis la ..

Jadi pengajarannya, walaupun aku cuba menahan tangisan aku, dalam pelukan mak aku, aku tak dapat menahannya
Kita walaupun cuba nak atasi perasaan nangis tu, janganlah nafikan perasaan tu kerana mesti kita akan menangis punya
Walau macam mana marah kita sekalipun pada mak kita, ingat bahawa dialah mak kita dan tiada pengganti untuknya :)

Me Danial Rafiq :')


2 Comments:

Blogger Nur Fathira Aimi said...

sayangi ibu anda sementara dia masih ada.. hehe =)

October 13, 2011 at 8:19 PM  
Blogger Danial Dash said...

betul3 !!
walau sejahat atau segarang mana seseorang ibu itu pun, dia tetap ibu kandung kita .
:)

October 13, 2011 at 10:44 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home