Mixed, Gather and Share

Here's the story of my life...

Wednesday, February 23, 2011

Maulidur Rasul ...



Assalamualaikum semua ...
Apa Khabar semua ? sihat ?
Hari nieyh skola aku ada bwad sambutan Hari Maulidur Rasul ...
Walaupun sekolah kami lambat sambut, tapi best jgak ...
Aku pun bawaklah baju melayu dalam beg ....
Mula-mula aku ingatkan baju tahun lepas dah ketat sebab kut-kut badan aku naik lagi ka ..
Takpalah aku bawak jer pergi skolah ....


Then, pada pkul 1.30 petang, aku pergi tukar baju mua dengan member aku ...
Tengah jalan-jalan nak pergi tukar baju, tengok-tengok tudia punya ramai orang pakai baju melayu & baju kurung bagi perempuan Islam ...
Masya - Allah cantik sungguh pelajar perempuan bila pakai baju kurung berbagai warna ...
Aku pun teringat balik, berkaitan cantik nieyh mainan nafsu jer ...
Aku tutup mata aku ...
Astaghfirullah al adzim, ni semua mainan nafsu semata-mata ...
Aku cuba buat tak endah dengan mereka ...
Then tukar baju, tengok-tengok bukannya ketat ,
Tapi labuh dari segi lebar !!


Takpalah pakai jelah kan sebab dah bawak ....
Lepas tu, aku pergi solat Zohor di surau skolah kami ...
Lepas solat, kami terus pergi ke tapak perhimpunan sebab nanti nak berarak ....
Aku kena pegang sepanduk yang pelajar perempuan kelas kami dah buat ...
Takpalah pegang jer kan ...
Tengah berarak tu, ada pulaklah orang tiba-tiba berhenti sebab nak tangkap gambar ..
Aku cakap kat kawan aku yang pegang sepanduk tu, sebab aku dan kawan aku kena pegang sepanduk ...
Aku kata supaya potong depa sebab lambat sangat ...


Then, sampai sekolah, kami berkumpul di dewan sebab ada ceramah dari Ustaz Syamizan dari sekolah mana entah ...
Berkumpulah kami di situ ...
Kesian aku tengok ustaz tu ...
sebab dia berceramah, pelajar lain buat bising ...
Bukannya dengar dia berceramah ...
Sampai dia sound kami supaya tumpu perhatian ...
Sabar saja lah ustaz, diorang tak mau dengar,
Kami nak dengar apa yang ustaz nak ceramahkan tu ...
Lupa lak nak bawak camera kalau tak boleh capture gambar ...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home