Mixed, Gather and Share

Here's the story of my life...

Friday, December 30, 2011

Alhamdulillah, dapat jugak moto sendiri.

Tak dapat Yamaha 135LC, Honda pun jadilah :)
Assalamualaikum semua, hehe kenapa pulak la post kali ni ada gambar Honda pulak eh? Haa ni cerita dia, jengjengjeng! Al-Kisah! haha poyo ja aku ni. hihi. happy gila ni, walaupun hasrat aku nak memiliki Yamaha 135LC tak tercapai, dapat Honda pun jadilah. Natang apa pulak 135LC tu? Tu natang yang dipanggil motosikal. --' takpalah, rezeki aku setakat Honda ja. Alhamdulillah syukur. Honda apa yang aku dapat? Watlek sudah. Aku pun taktau moto honda apa yang aku dapat. Hopefully aku dapat Honda Wave 125x Ultimo lah. That's my second dream bike (for beginners la)


Jengjengjeng! My second dream bike! <3

So atas ni my second dream bike. Memanglah CC dia tak sebanyak CC LC. Takpalah, janji ada dari takdak langsung, ye dak? hihi aku harap dapatlah moto ni, tapi kalau tak dapat gak, takpalah. Aku terima ja moto apa yang aku dapat. Aku redho (hihi guna ayat jiha). Ayah aku takmau bagitau moto Honda apa yang dia beli, ni pun aku dapat tau yang ayah aku beli moto Honda kat aku pun lepas mak aku korek sikit rahsia ayah aku. hihi. Warna taktau warna apa, model pun taktau, cuma yang aku tau Honda (aku rasa dia takkan beli C70 or EX5 kat aku sebab kalau moto tu nak naik bukit sekolah aku, korang rasa-rasa lepas ke dak?) HAHA.

Bigger brake disc. :)
Koso side mirror. :)
And aku dah plan awal-awal, InshaAllah kalau ada rezeki berlebihan, aku nak tambah beberapa accesories for my bike. First of all, aku nak pasang alarm. HAHA moto pun ada alarm. Then depend on my money, kalau ada duit, nak slow-slow tukar brake disc for a bigger brake disc. Yela, tengok saiz badanlah. haha. Then nak pasang balancer, tukar side mirror (keinginan), tukar footrest (keinginan), tukar meter moto (keinginan), tukar fuel cap (keinginan), tukar absorber belakang (keperluan), lever (keinginan) and last sekali baru rim (jika perlu). haha oklah aku nak beransur dulu. Assalamualaikum :)


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home